Alt Text

WAT IS PILATES?

ALGEMEEN
Pilates betekent dat je zeer bewust beweegt.
Je werkt vanuit je centrum of “Powerhouse”.
Dit wil zeggen met concentratie, controle, coördinatie, flow, precisie en een diepe ademhaling.

De juiste lichaamshouding is zeer belangrijk om de beweging goed te kunnen uitvoeren. Dankzij deze mentale betrokkenheid ervaar je tevens een nieuw soort bewustzijn.
Deze lichaam-geest techniek is een efficiënte manier van trainen.

PILATES MATLES & MACHINES
Pilates-matles wordt ook gegeven met verschillende hulpmiddelen zoals foamrollers, flexbanden, cirkels, kleine ballen en stokken.
Ook zijn er 3 Reformers, 1 Cadillac en 1 Barrel aanwezig in het Center om nog dieper en intensiever te werken op rug- en buikspieren, schouders, armen en benen.
Zo geeft de Pilates methode je lange spieren en leert je spieren ontdekken waarvan je niet wist dat je ze had.  Daarom is Pilates ook erg geschikt voor krachttrainingen zoals revalidaties.

JOSEPH PILATES
De Pilates methode is genoemd naar Joseph Pilates (1880-1967), een gedreven en briljant docent, die zijn methode “The Art of Contrology” noemde.
Joseph Pilates geloofde in de kracht van de geest om het lichaam te beheersen. En in de kracht van het lichaam om de geest te ondersteunen.


Alt Text

VOOR WIE IS PILATES?

Pilates lessen zijn geschikt voor iedereen: vrouwen en mannen, ongeacht leeftijd, fitheidsniveau of ervaring.

Naast zakenmensen, atleten, dansers of gezondheidsfreaks is Pilates perfect afgestemd op iedereen die aan de algemene conditie wil werken, een uitlaatklep zoekt en op een verantwoorde manier aan lichaamsbeweging wil doen.

Bovendien zijn de Pilates lessen ook geschikt voor mensen met nek-en rugklachten, bij revalidaties alsook bij zwangerschappen.


Alt Text

DOEL VAN PILATES?

Fysieke en mentale voordelen die u kunt verwachten van Pilates training:

 

  • Lange en krachtige spieren
  • Strakke buik en billen
  • Verbeterde lichaamshouding en balans
  • Grotere flexibiliteit
  • Een diepe, gezonde ademhaling
  • Verbeterde coördinatie en controle over het lichaam
  • Verbeterd concentratievermogen
  • Betere regulatie van stress
  • Een positief lichaamsbewustzijn
  • Meer energie